mboost-dp1

HJÆLP! Gendannelse efter formatering?!?!

Gå til bund
Gravatar #1 - OhøjSkipper
6. feb. 2008 07:33
EY derude

Okay, jeg har dummet mig BIG time. Jeg sidder derhjemme med min laptop. Jeg var ved at blive lidt træt af vista, så jeg beslutter derfor at jeg vil have gode gamle XP tilbage. Jeg booter så derfor op på min XP cd, og starter formateringen.

Da den er nået til 98% opdager jeg at min ekstern sidder i!!
Jeg går i panik og hiver den eksterne ud og derefter siger den selvfølelig at den ikke kan forstætte formateringen fordi at den ikke kan finde en harddisk. Jeg indser så at at den har formateret min eksterne

På den harddisk lå alle mine CD'er, film, Billeder og andre vigtige dokumenter. Kan det lade sig at gendanne al data?? Jeg er virkelig i en slem knipe ellers. Jeg har fået af vide at hvis man er villig til at betale er der professionelle som kan gendanne ens data efter en formatering? '
Er jeg bare fucked, eller er der håb?? Nogle der har været ude for det samme, som ved hvad man kan gøre? Håber nogle kan give et godt råd
Gravatar #2 - inzane
6. feb. 2008 07:40
Der findes flere tools til at "unformat" en disk med.
og det plejer at kunne lade sig gøre.

prøv eventuelt
http://www.diskinternals.com/fat-recovery/
den skulle kunne tage både NTFS og Fat32/16.

ellers bare søg på google efter unformat vælg et program der kan tage den partitions type du har.
Gravatar #3 - inzane
6. feb. 2008 07:44
Bare husk at lade være med at begynde at lave nye partitioner eller formatere på den disk før at du har hentet alt data ud fra den.
Gravatar #4 - holmen
6. feb. 2008 07:54
GetBackData for NTFS plejer at blive nævnt i denne sammenhæng. Jeg mener der er en trial der kan hentes gratis.

Good luck.
Gravatar #5 - OhøjSkipper
6. feb. 2008 08:21
Okay, hvilken lettelse at høre :)

- Er der et program som er brugervenligt så en alm. dødelig som mig kan bruge det?
Gravatar #6 - OhøjSkipper
6. feb. 2008 08:27
Inzane: Tror faktisk at jeg slettede den partition som var der og oprettede en ny, så der kun var en. Og derefter formaterede, har dette en betydning`?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login