mboost-dp1

GeForce 6800 - Skrot eller godt?

Gå til bund
Gravatar #1 - dwune
19. jul. 2004 21:53
Jeg skal til at købe nyt grafik kort, men jeg kan ikke finde ud af hvilket.

Jeg har kigget på det almindelige GeForce 6800 med 128 mb ram til 2500 kr, men jeg har ikke nogle benchmarks på det, så jeg kan ikke sammen ligne det med f.eks, Radeon X800 pro. Kan i hjælpe mig, med feks et 3DMark03 pointtal på kortet?

Jeg ved at GeForce kortet har smart shader 3.0 understøttelse og at det vil gøre det i stand til at køre bedre spil i fremtiden, men er det bedre at give pengene på X800 pro, som kan køre idags spil hurtigere og så investere i et Smart Shader 3.0 kort senere når de spil udkommer?

Rune
Gravatar #2 - amokk
14. sep. 2004 22:02
1. du kan ik bruge 3dmark til en skid, andet end en forsmag på hvilken type grafik man kan vente sig vil komme fremover...

hvis du vil have performance-tal så skal der testes med de spil/programmer som du er vant til at bruge... læg specielt mærke til tests med fx. quake 3, doom3 og half life 2, da 3d motoren i disse spil bruges (eller forventes at blive brugt) i en lang række 3d shooters fremover

i nogle spil er ATI bedst, i andre er Nvidia bedst...

søg lidt rundt på nettet ang. sammenligninger...

mine favoritsider er www.anandtech.com, www.tomshardware.com og self. google.com

jeg læste en test som jeg self. ik kan huske hvor ligger, for ca en måned siden og der sammenlignede de prisen og performance... her ligger Radeon 9700 i top, da det er ret billigt for tiden, derefter kom geforce 6800 (som er langt hurtigere) og derefter geforce 6800 GT... GT versionen er 100% identisk med ultra versionen af kortet, forskellen er bare clock frekvensen, så du kan muligvis overlcocke et GT kort til at køre som et ultra...

den alm. geforce 6800 er en skrabet udgave, som benytter DDR RAM i stedet for GDDR3 RAM som er på ultra og GT... og den har kun 12 pipelines mod de 16 på ultra og GT.

disse ting betyder i praksis at performance er en del bedre på GT og ultra, men prisen gå jo samme vej... så det er spørgsmålet om hvad du har penge til
Gravatar #3 - tyme
12. okt. 2004 12:53
rent performance mæssigt ligger et geforce fx 6800 imellem et 6800GT go et radeon 9800 XT.

Sådan ca.

og der findes masser af tests inde på fx. hardwaretidende.dk
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login