mboost-dp1
Forbinde fra min bærbar til min stationær?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej allesammen, jeg er ny her på sitet og jeg er også ny til alt det med computere, men er rigtig interesseret og vil gerne vide en masse.
Jeg har fået af vide af en ven at man ved hjælp af CMD kan styre (slukke, tænde, logge af, osv.) sin pc nr. 2 med sin pc nr. 1. Men jeg har et problem.
Jeg har brug for at åbne en port i Windows firewall for at kunne forbinde til min stationære computer via. min bærbare computer og jeg ved ikke hvordan jeg gør det..
Jeg har overvejet at slå firewall'en fra, men jeg skiftede hurtig mening, for jeg gider ikke at have problemer med hackere osv.
Så jeg ville blive glad, hvis i ville skrive hvordan jeg åbner en port i Windows Firewall, så jeg kan forbinde til min stationær pc med min bærbar pc
På forhånd tak...
Jeg har fået af vide af en ven at man ved hjælp af CMD kan styre (slukke, tænde, logge af, osv.) sin pc nr. 2 med sin pc nr. 1. Men jeg har et problem.
Jeg har brug for at åbne en port i Windows firewall for at kunne forbinde til min stationære computer via. min bærbare computer og jeg ved ikke hvordan jeg gør det..
Jeg har overvejet at slå firewall'en fra, men jeg skiftede hurtig mening, for jeg gider ikke at have problemer med hackere osv.
Så jeg ville blive glad, hvis i ville skrive hvordan jeg åbner en port i Windows Firewall, så jeg kan forbinde til min stationær pc med min bærbar pc
På forhånd tak...
Kontrolpanel -> Windows Firewall -> Undtagelser -> Tilføj port.
Se screenshot:
http://img406.imageshack.us/img406/6725/blablass2....
Se screenshot:
http://img406.imageshack.us/img406/6725/blablass2....
ja, mange tak, men hvad så derefter??
Kontrolpanel -> Windows Firewall -> Undtagelser -> Tilføj port : hvad skal jeg skrive som portnummer? og skal jeg klikke på "Skift område".? hvis ja, hvad skal jeg skrive der inde..?
(eks. på boksen som kommer frem når jeg klikker på skift område)
[] Alle computere (inklusiv computere på internettet)
[] Kun computere på mit netværk (undernet)
[] Brugerdefineret liste:
(eks. på boksen som kommer frem når jeg klikker på skift område)
[] Alle computere (inklusiv computere på internettet)
[] Kun computere på mit netværk (undernet)
[] Brugerdefineret liste:
du har selv fortalt at du skal åbne en port, derfor gik han ud fra du vidste hvilken port du ville åbne. Da dette tydeligvis ikke er situationen må du fortælle os hvad du agter at bruge til at forbinde dem med ?
Hvorfor bruger du ikke bare fjernskrivebord funktionen?
Dette skal du gøre på den computer du vil forbinde til:
Du højreklikker på Denne computer > egenskaber > fanebladet Fjernforbindelser > Sørg for der er sat V i "Tillad brugere at oprette en fjernforbindelse til denne computer" > tryk OK
Den computer du vil forbinde fra:
Du højreklikker på Denne computer > egenskaber > fanebladet Fjernforbindelser > Sørg for der er sat V i "Tillad, at invitationer til fjernsupport sendes fra denne computer" > tryk OK.
Gå ind i start > Programmer > Tilbehør > Kommunikation > Forbindelse til fjernskrivebord > Skriv den computer som du vil forbinde til's IP > tryk Opret forbindelse > Login ind med den bruger du normalt bruger på den computer som du forbinder til.
Hvis du er logget ind med den bruger på den anden computer, vil dette få den til at logge af, når du logger ind med din bærbar.
Hvis du ikke kender ip'en på den computer du vil forbinde til kan du finde ud af det sådan her:
På den computer som du vil vide ip'en:
Tryk start > kør > skriv cmd > inde i den prompt skriver du ipconfig > så udskriver den ip'en. (kunne f.eks se sådan her ud 192.168.1.100)
Håber dette kunne hjælpe dig :)
Dette skal du gøre på den computer du vil forbinde til:
Du højreklikker på Denne computer > egenskaber > fanebladet Fjernforbindelser > Sørg for der er sat V i "Tillad brugere at oprette en fjernforbindelse til denne computer" > tryk OK
Den computer du vil forbinde fra:
Du højreklikker på Denne computer > egenskaber > fanebladet Fjernforbindelser > Sørg for der er sat V i "Tillad, at invitationer til fjernsupport sendes fra denne computer" > tryk OK.
Gå ind i start > Programmer > Tilbehør > Kommunikation > Forbindelse til fjernskrivebord > Skriv den computer som du vil forbinde til's IP > tryk Opret forbindelse > Login ind med den bruger du normalt bruger på den computer som du forbinder til.
Hvis du er logget ind med den bruger på den anden computer, vil dette få den til at logge af, når du logger ind med din bærbar.
Hvis du ikke kender ip'en på den computer du vil forbinde til kan du finde ud af det sådan her:
På den computer som du vil vide ip'en:
Tryk start > kør > skriv cmd > inde i den prompt skriver du ipconfig > så udskriver den ip'en. (kunne f.eks se sådan her ud 192.168.1.100)
Håber dette kunne hjælpe dig :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.