mboost-dp1

FM-Transmitter

Gå til bund
Gravatar #1 - BTarp
12. nov. 2007 12:38
Hej. Jeg har købt en FM-Transmitter til mobiltelefonen og vil gerne høre om der er nogen her der ved noget om tilslutning til autoradio ?? Jeg har prøvet at finde en ledig frekvens på fm-nettet men jeg synes at musikken fra mobilen er dårlig når man kører. Det støjer for meget. Er der nogen der kan gi' et godt råd.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
12. nov. 2007 12:48
Nu skriver du jo ikke hvilken sender det er, men hvis det er sådan en til en 50,- så drop det :)
Til min iPod havde jeg en ret så dyr Belkin (mener jeg det var) til 400 kr., og der var lyden da heller ikke alt for skarp.
Det hjalp dog en del hvis den var nær antennen på bilen.
Gravatar #3 - horsepower
12. nov. 2007 13:30
Pris kan som ved alt andet ikke bruges som rettesnor! Flere tests viser at billigt tit er bedre end et dyrt mærke. Min FM-sender til min MP3-afspiller kostede 79,50 og den spiller krystalklart.

Det du skal huske er at disse lovlige små FM-sendere ikke er særligt stærke, og sender kun med 50 nW. Jeg blev også overrasket over det i starten hvor min skrattede og lød af h... til. Men der havde jeg den f.eks. liggende nede på gulvet ved passagersædet eller inde i hanskerummet. Du bliver derfor nødt til at finde en bedre position at ligge/hænge den i. Hvis din bils antenne f.eks. er lige oven på taget, kan det anbefales af hænge senderen i en strop oppe på bakspejlet, så den er så tæt på som muligt.

Mht. til støj kan det være forbi du har taget en frekvens der ligger for tæt op af en anden. Det dur f.eks. ikke at indstille din sender på 99,90, da 100 FM så vil dræbe det lille signal ret nemt. Prøv find en frekvens ved at lege med din bilradio så du finder en hvor der er 0,2 til hver side, så burde det være muligt.
Gravatar #4 - Bjørn
12. nov. 2007 16:05
På min FM sender til min iPod mini gælder det også om at `penge´ senderen i den rigtige retning i forhold til antennen for optimal modtagelse.

Min er bygget til at sende bedst med en volume på ca. 70% - den skratter hvis den kommer meget over.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login