mboost-dp1

Dual view / Display Kloning problem.

Gå til bund
Gravatar #1 - zerocool1
31. maj 2005 02:45
Jeg påtænker, at lave en HTPC installeret med Windows XP Media Center Edition, hvor jeg vil bruge Media Center som frontend. Forudsætningen herfor er dog, at jeg kan køre Media Center på 2 (gerne tre) displays i forskellige opløsninger. Opløsningerne skal henholdsvis være 720x576 (ved hjælp af Powerstrip) og 1280x960 - hvis muligt med tripel displays skal den sidste skærms opløsning være 800x600. Mig bekendt understøtter Media Center som program alene, ikke dualview.
På grundlag heraf vil jeg være taknemmelig om i kunne foreslå en hardware opsætning eller evt. en 3. parts softwareløsning der kan klare opgaven.

De forskellige dual-head grafikkort (ATI, Nvidia etc.) giver én mulighed for, at man vælge "Clone", "dualview" osv. Problemet ved dette er dog, at er mit primære display sat til 1280x960, så vil et "klonet" Media Center / skrivebord kun være et 1024x768 udsnit på det sekundære display. Altså vil man ikke kunne se det hele medmindre man bevæger markøren rundt.

Muligvis kunne man benytte sig af et sekundært PCI kort. Har i nogle erfaringer hermed og evt. anbefalinger (opsætning osv.). Desuden giver dette link mig også årsag til bekymring ved at benytte en 2 korts løsning - http://www.thegreenbutton.com/kb/article.aspx?id=1...
"Note that if your secondary display is driven by a second display card rather than through a dual-head displaycard, you will experience poor performance, particularly in video experiences."

Hvordan kan det være?

Bemærk også, at den løsning jeg søger kræver muligheden for at sende Csync ud, via VGA, til skærmen med opløsningen på 720x576.

På forhånd tak for hjælpen:-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login