mboost-dp1

Dual-processing med Xp'ere?

Gå til bund
Gravatar #1 - Maniac.dk
13. jan. 2004 18:22
Jeg har hørt man kan sætte to XP-cpu'er i et dual-processor-bundkort istedet for de normale MP'ere man "skal" bruge når man kører Dual. Altså uden en nævneværdig forringelse af ydelsen. Xp'ere koster jo nærmest kun det halve af mp'ere...

Men jeg har osse hørt noget om at XP'er er låst for SMP.

Er der nogen der ved noget med sikkerhed? For jeg vil nødig købe 2 xp'ere, som det så viser sig jeg ikke kan bruge...
Gravatar #2 - blackthorne_dk
13. jan. 2004 21:00
heldigvis har du jo 14 dages fortrydelsesret?
Gravatar #3 - Maniac.dk
14. jan. 2004 14:16
Hmmm, du siger sgu noget. Men er der mon nogen der vil tage dem retur efter jeg har monteret CPU'erne med kølepasta og blæser??
Gravatar #4 - garfield
14. jan. 2004 18:47
Hvis du allerede har et bundkort til to Athlon MP'er, så kan det vel ikke være noget ret stort problem og låne dig frem til et par Athlon XP'er?
Gravatar #5 - Norton
14. jan. 2004 22:04
mener det kun er ældre alm. ex'er der kan køre dual... men mener også at du kan fixe de nye'ere ved at lodde osv :D
Gravatar #6 - amokk
20. feb. 2004 21:28
jeg mener at have læst på toms hardware guide eller et lignende sted (tror linket er på newz) hvad der skal gøres ved dem for at køre dual... det er noget med nogle broer som skal sluttes eller ben som skal forbindes, for at enable multiprocessing... men får dog ikke samme performance som på en athlon MP, men kan får da lov at køre XP'ere i dual.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login