mboost-dp1

Dual Core?

Gå til bund
Gravatar #1 - Isis
8. jan. 2007 19:32
Hej. Jeg går og tænker på at købe en bærbar computer, men da jeg ikke har så meget styr på det igen (og finder hjælpen i de fleste computerbutikker ringe..) ville jeg høre, om I ikke ville hjælpe mig.
Jeg er meget i tvivl, om dual core processerne er så gode, som der bliver sagt. Er de hurtigere end normale processorer, eller er der "kun" den fordel, at man kan køre flere programmer samtidig uden at bruge alt for meget hukommelse?
Desuden er jeg meget i tvivl, om det er AMD's eller Intel's, der er bedst og hvorfor?
Håber I vil hjælpe mig. På forhånd tak.

/Isis
Gravatar #2 - hgul
8. jan. 2007 19:36
Hvad skal den bruges til, og hvilken prisklasse er der tale om?
Gravatar #3 - Derfor
8. jan. 2007 19:51
Tjaaah jeg har en Dual Core processor fra Intel i min stationær, og jeg er da glad nok for den, indtil videre har der ikke været nogle problemer.
Gravatar #4 - drbravo
9. jan. 2007 06:51
Hey Signe.

Hvis du bare skal bruge den til skolebrug og den slags er det ikke så vigtigt om det er en dual core eller single core.

Mht AMD og Intel kan man ikke sige at den ene altid er den bedste. Lidt som med biler og motorer - der er forskellige modeller der passer til forskellige behov. Dog har Intel lavet en ret god serie med deres Core modeller. De bruger relativt lidt strøm og er rimelig kraftfulde, så hvis du køber en computer med en Core burde du være på ret sikker grund.
Gravatar #5 - Isis
9. jan. 2007 15:20
Hey.. Tak for hjælpen. Jeg skal bruge den til studiebrug, så det er ikke fordi, den skal kunne så voldsomt meget. Problemet er bare, at jeg ikke rigtig gider, at den bliver udpræget langsom, hvis jeg har mange programmer kørende, især da jeg forholdsvist tit arbejder med programmer som Paint Shop - dog er arbejdet ret simpelt. Alligevel gider jeg ikke at bruge penge på en computer, der konstant har et højt CPU-brug, så den kører langsomt.
Prisen må ligge på max 9000.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login