mboost-dp1
Dell precision eller Vostro
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Sidder og kan vælge mellem de 2 ovenstående.
Den store forskel er
Vostro: Geforce 8600M GT, 5400rpm harddisk
Precision: Quadro FX 360M, 7200rpm harddisk
Primær formål er arbejde, hvor jeg en gang imellem skal køre Autocad 2008, men jeg vil også gerne kunne bruge den til nyere 3D spil.
Nogle der kender til Dell eller grafikkort, der kan råde mig?
Den store forskel er
Vostro: Geforce 8600M GT, 5400rpm harddisk
Precision: Quadro FX 360M, 7200rpm harddisk
Primær formål er arbejde, hvor jeg en gang imellem skal køre Autocad 2008, men jeg vil også gerne kunne bruge den til nyere 3D spil.
Nogle der kender til Dell eller grafikkort, der kan råde mig?
Jeg har kun gode erfaringer med Dell laptops, og deres service.
Personligt er jeg igang med min anden dell laptop nu, den føsrt blev retired efter 4½ års tjeneste. Og jeg slæber dem mellem skole og hjem og andre steder på dagligt basis. Jeg er ikke altid god til at behandle tasken med laptopen i pænt, men det har maskinerne også fint kunne klare.
Deres next bussinessday garenti er guld værd, når man er afhænig af sin pc, for jeg kan ikke leve med at skulle vente op mod en uge på at få fixet min computer - og man kan ikke undgå småproblemer.
Fx havde jeg en 10-12 grå pixels på min 2½ år gamle inspiron, jeg ringede og spurgte til det, og dagen efter kom der en teknikker ud og satte ny skræm i.
Men mere konkret til din forspørgelse, så vil jeg sige en 5400 rpm disk er langsom hvis du arbejder med ting der kræver meget disk kapacitet, og kunne forstille mig at AutoCad 2008 ikke er et let program.. ;)
Personligt er jeg igang med min anden dell laptop nu, den føsrt blev retired efter 4½ års tjeneste. Og jeg slæber dem mellem skole og hjem og andre steder på dagligt basis. Jeg er ikke altid god til at behandle tasken med laptopen i pænt, men det har maskinerne også fint kunne klare.
Deres next bussinessday garenti er guld værd, når man er afhænig af sin pc, for jeg kan ikke leve med at skulle vente op mod en uge på at få fixet min computer - og man kan ikke undgå småproblemer.
Fx havde jeg en 10-12 grå pixels på min 2½ år gamle inspiron, jeg ringede og spurgte til det, og dagen efter kom der en teknikker ud og satte ny skræm i.
Men mere konkret til din forspørgelse, så vil jeg sige en 5400 rpm disk er langsom hvis du arbejder med ting der kræver meget disk kapacitet, og kunne forstille mig at AutoCad 2008 ikke er et let program.. ;)
Yup, men Vostro'erne kan også godt konfigureres med 7.200 diske. Tilgengæld så lyder dit behov generelt som highend use. Så derfor hvis du ikke er til blinkende flashy maskiner som XPS'erne, så overvej også de Inspiron-maskiner der har store grafikkort. En anden ting du skal overveje er (det lyder lidt som om at du arbejder med det samme som mig) hvilken størrelse skærmen skal være. Hvis man skal arbejde ved den uden ekstra skærm (med apps som AutoCAD o.l.) så skal man have min. 15.4" ifølge mit behov. 17" ville være endnu bedre men så fylder den altså også i landskabet. Hvilket en 15.4" også gør. Og glem alt om at transportere den i en fin lille skuldertaske. Det hedder rygsæk!
Og mht. Quadro-kort så duer de generelt ikke til noget. Tilgengæld er de dyre. Quadro-kort vil være fint til AutoCAD, men det vil et Intel-kort med lidt ekstra ram sikkert også. Hvis valget står mellem intet kort (Intel e.l.) og Quadro, så kast dig over Quadro'en. Men et rigtigt grafik-kort vil være at foretrække.
Mht. Vostro vs. Precision, så har jeg desværre aldrig haft en Vostro. Men hvis du læser anmeldelser af dem, så er konklusionen, at man får meget for pengene, men at Inspironer og XPS'er generelt er bedre. Anmeldelserne af 15" Vostro'erne er forøvrigt bedre end dem for de mindre. Precision-computerne kører så vidt jeg ved kun med Quadro-kort, ligesom Latitude'erne. (Og det duer altså ikke rigtig hvis man er til 3D engines ... aka spil mm.)
PS. Og det hedder min. 2 GB ram og min. dual core CPU (det bliver man altså glad for) og husk den hurtige HD.
Og mht. Quadro-kort så duer de generelt ikke til noget. Tilgengæld er de dyre. Quadro-kort vil være fint til AutoCAD, men det vil et Intel-kort med lidt ekstra ram sikkert også. Hvis valget står mellem intet kort (Intel e.l.) og Quadro, så kast dig over Quadro'en. Men et rigtigt grafik-kort vil være at foretrække.
Mht. Vostro vs. Precision, så har jeg desværre aldrig haft en Vostro. Men hvis du læser anmeldelser af dem, så er konklusionen, at man får meget for pengene, men at Inspironer og XPS'er generelt er bedre. Anmeldelserne af 15" Vostro'erne er forøvrigt bedre end dem for de mindre. Precision-computerne kører så vidt jeg ved kun med Quadro-kort, ligesom Latitude'erne. (Og det duer altså ikke rigtig hvis man er til 3D engines ... aka spil mm.)
PS. Og det hedder min. 2 GB ram og min. dual core CPU (det bliver man altså glad for) og husk den hurtige HD.
Jeg er IT-ansvarlig ved et rådgivende ingeniørfirma.
Jeg regner med at skulle have en ekstern skærm og tastatur koblet til på arbejde, da jeg ikke gider slæbe rundt på en så stor bærbar.
Derhjemme skal den bruges i stuen, og evt. koblet til fjernsynet.
Jeg regner med at skulle have en ekstern skærm og tastatur koblet til på arbejde, da jeg ikke gider slæbe rundt på en så stor bærbar.
Derhjemme skal den bruges i stuen, og evt. koblet til fjernsynet.
I så fald er 13" XPS'en vist den mindste bærbar, med et grafikkort, som jeg kender. (Det er nu stadigvæk ikke fordi at den ligefrem letter fra skrivebordet.) Og så er der vist en god undskyldning for at købe et LCD-fjernsyn, hvis du ikke allerede har det ;)
Computere og HDTV = total crazy :P
Computere og HDTV = total crazy :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.