mboost-dp1
Data til computer via. COM-port
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej!
Jeg har gang i et mindre projekt, hvor jeg har nogle målesignaler jeg vil have sendt til computer, og nogle signaler jeg ønsker at sende retur. Dette havde jeg forestillet mig skulle foregå gennem en COM-port og ved hjælp af PWM-signaler.
Er der nogen elektronikfolk her i nærheden, som kan fortælle mig om det kan lade sig gøre, eller om der findes andre eller bedre metoder?
På forhånd tak!
Jeg har gang i et mindre projekt, hvor jeg har nogle målesignaler jeg vil have sendt til computer, og nogle signaler jeg ønsker at sende retur. Dette havde jeg forestillet mig skulle foregå gennem en COM-port og ved hjælp af PWM-signaler.
Er der nogen elektronikfolk her i nærheden, som kan fortælle mig om det kan lade sig gøre, eller om der findes andre eller bedre metoder?
På forhånd tak!
Okay. Jeg har også kigget lidt på det under .NET, men jeg er ærlig talt i tvivl, om jeg kan lytte til pulser som ikke indeholder start- og stopbits og alt det der. Jeg frygter det ikke kan lade sig gøre, da jeg så får brug for noget UART eller lignende på hardware-siden.
Når du stater en port op, kan du bare starte en tråd op der bruger ReadChar metoden på porten. Så skal du bare discarde alle '\0' værdier hvis du ikke vil have "tomrummet" i signalet med.
.NET opfatter nemlig porten som en datastream, og derfor er der ikke behov for en start og slut bit som sådan.
Så du kan bare lytte efter de beskeder du forventer, eller hvad du nu skal.
.NET opfatter nemlig porten som en datastream, og derfor er der ikke behov for en start og slut bit som sådan.
Så du kan bare lytte efter de beskeder du forventer, eller hvad du nu skal.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.