mboost-dp1

Cybercity og egen ADSL router

Gå til bund
Gravatar #1 - Mr.Weasel
24. jul. 2007 09:19
Jeg går og overvejer om det kan svare sig at anskaffe sig en ADSL router til erstatning af den Cybercity levere. Lige nu har jeg et setup med en Cybercity Zyxel router og en trådløs router efter den. Det fungere sådan set udemærket, men det irritere mig lidt at jeg skal have to "kasse" med hver sin transformator til at ligge, når en enkelt nu kunne gøre det.

Den nemme løsning er selvfølgelig bare at leje en trådløs router af Cybercity, men det over 50kr per måned, er det ikke en super løsning. Personlig synes jeg at det er en ganske urimelig pris, der ikke helt stemmer overens med prisen på sådan en router.

Så vidt jeg lige kan se, så burde en 3Com OfficeConnect ADSL router kunne klare sagen (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209158). Det jeg ind til videre har kunne læse mig til og sådan selv regne ud, så er det eneste krav faktisk at routeren understøtter PPPoA og så den ADSL type Cybercity nu levere til mit telefonstik, hvilket næsten må være enten ADSL, ADSL2 eller ADSL2+. Prismæssigt ville sådan en fætter jo have betalt sig selv på under et år, hvis man ser det i forhold til at leje hos Cybercity.

Er der nogen der har erfarringer med at købe sin egen ADSL router og fået den til at fungere med Cybercity?
Gravatar #2 - Chucara
29. jul. 2007 09:24
Jeg har en Linksys ADSL2+ router, som fungerer fint.
Gravatar #3 - Motter
29. jul. 2007 09:43
Det virker fint så længe den har PPPoA og et dsl-modem.

Jeg har selv en Linksys WAG54G V2 og det virker fint selv med deres ADSL2+.

Den store fordel ved at have sin egen router er at man slipper for ZyXel :)
Gravatar #4 - brisky
29. jul. 2007 14:02
bruger en asus wl600g.
den er jeg rigtig glad for. specialt fordi den har printer og ftp server.
Gravatar #5 - Mr.Weasel
30. jul. 2007 14:54
Okay, jeg købte en 3Com Office Connect ADSL wireless 54Mbps 11g Firewall router. Jeg har sjælent oplevet noget der var nemmere at sætte op.

Faktisk var den en langt bedre oplevelse end Cybercitys egen opsætnings procedure.
Gravatar #6 - izzue
7. aug. 2007 07:35
Så længe den understøtter PPPoa og ADSL+2 så skulle du være sikker
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login