mboost-dp1
Core 2 Duo overclocking?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Ohøj derude. Går og vil købe mig en helt ny computer. Ved processor valg er jeg blevet anbefalet Intels Core 2 Duo serie, og synes efterhånden også selv det er en god idé udfra test osv.
Umiddelbart kigger jeg på at købe E6700 på 2.66GHz, indtil jeg så prisforskellen mellem den og den trinnet under på 2.4GHz, og hørte om mulighederne for at overclocke. Man kunne vel snildt få 2.4'eren op på de 2.66GHz og køre stabilt, så længe man havde en ordenlig køler?
Ville bare høre om folks erfaring med at overcloke Core 2 Duo (:
Umiddelbart kigger jeg på at købe E6700 på 2.66GHz, indtil jeg så prisforskellen mellem den og den trinnet under på 2.4GHz, og hørte om mulighederne for at overclocke. Man kunne vel snildt få 2.4'eren op på de 2.66GHz og køre stabilt, så længe man havde en ordenlig køler?
Ville bare høre om folks erfaring med at overcloke Core 2 Duo (:
hvad er prisforskellen? Bare om det kan betale sig, da du jo mister garanti, og skal købe en ny køler.
Du skal helt klart gå efter en E6600, det er den billigste i forhold til MHZ.
Hvis du køber en ny køler, eks. fra Zalmann, kan du godt give den en ordenlig en over nakken!
Har læst et eller andet sted, at de fik sådan en E6600 op på 3.6 ghz stabil, kan dog ikke huske med hvilken køler.
Det kræver dog også at du køber et ordenligt motherboard, hvis du skal kunne overclocke så meget som muligt :)
#edit
Fandt lige en fin test her, hvor det lykkedes at boot en enkelt gang på 4 ghz (herefter smadret windows installation), med en E6600:
http://www.tweakup.dk/article/1139/dk/
Hvis du køber en ny køler, eks. fra Zalmann, kan du godt give den en ordenlig en over nakken!
Har læst et eller andet sted, at de fik sådan en E6600 op på 3.6 ghz stabil, kan dog ikke huske med hvilken køler.
Det kræver dog også at du køber et ordenligt motherboard, hvis du skal kunne overclocke så meget som muligt :)
#edit
Fandt lige en fin test her, hvor det lykkedes at boot en enkelt gang på 4 ghz (herefter smadret windows installation), med en E6600:
http://www.tweakup.dk/article/1139/dk/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.