mboost-dp1

Computer opfører sig mærkeligt! Grafikkort prob.?

Gå til bund
Gravatar #1 - roos
15. okt. 2007 15:33
Håber I kan hjælpe mig!

Fra igår af , begyndte min computer at genstarte, over and over, and over again.
Kunne ikke stoppe den, så slukkede den.(Den har stået tændt hele dagen, og brugt af min bror, men det er den van til)

Så tænder jeg den, og den starter Endelig op. Spiller godt en time, hvor den har genstartet 2 gange, hvorefter den begyndte at gå helt amok med at genstarte, igen.

Har prøvet at tage mit grafikkort ud , og nu kan min computer startes. Den er blevet omformateret, windows xp ligger på den, og den er clean, bortset fra mine 2 drev(E & F der har alle mine spil liggende der).

Prøver at spille noget cs, men mit keyboard svigter mig. Lidt efter er det musen, og til sidst fryser den , så der ikke er andet at gøre end at slukke for strømmet(ALT-CTRL DEL var ikke en mulighed, da det ikke var spillet, men computeren der frøs.. og den frøs Rigtig meget :S).

Prøver så at skifte keyboard/mus, og der sker det samme. Der slog det mig. keyboard&mus virker jo fint når jeg IKKE spiller, så det burde ikke ha' noget at gøre med det.

Anyway, prøvede at spille steam på alle mine drev, en efter en. Dette hjalp ikke.

Kan godt spille på nettet(gratisting, 123spill mm.), men lige så snart jeg vil spille cs/Wow/andet, crasher den totalt. Som om det er grafikkortet der bakker ud? Testede cs med 600x460, 16 mbit. Den dårligste opsætning, men den gjorde det samme.

Mon det er hardwaren der fucker? Hvilket har medført at den fik mit grafikkort til at flippe sådan ud?

Tak fordi du gad læse med.

Roos
Gravatar #2 - vandfarve
15. okt. 2007 15:39
Det bliver et skud i tågen, men sidst jeg oplevede lignende problemer med min computer, så skyldtes det en overophedning af CPU'en, hvilket også forklarer nogle af dine problemer.

Dog kan det ikke helt bruges til at beskrive, at din computer genstarter kontinuerligt. Anyways, prøv at installere CORETEMP eller et lignende program, der kan måle al din hardwares temperatur. Brug enten google.com eller download.com - der skulle gerne ligge en del freeware.

Ellers, det sædvanlige er, at man udskifter sine komponenter en for en, hvis du har nogle "reservedele" liggende derhjemme.
Gravatar #3 - roos
15. okt. 2007 16:10
Min temp. på CPU lægger på omkring de 38-42 grader, og jeg har allerede checket at der ikke er støv på køleren.

Jeg kører XP, og min CPU er en Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz

Det underlige er, at når jeg sidder og spiller på nettet, i ikke tunge spil så virker den, men idet jeg starter CS/andet, går det galt, og den begynder at fryse.
Gravatar #4 - vandfarve
15. okt. 2007 18:26
Mystisk...

Hvor gamle er dine komponenter? Det lader til, at det er en rimelig ny computer, når man kigger på din CPU's alder. Problemer kommer normalt ikke af sig selv, men jeg tvivler på, at din mor har lavet noget. Det (andet) umiddelbare gæt vil være en driverkonflit - så har du installeret de nyeste drivere til dit grafikkort, bundkortet, DirectX og alt det der?
Gravatar #5 - themuss
15. okt. 2007 19:57
Per ne decore takimata cotidieque, pro mollis audiam oporteat eu, has assentior conclusionemque et. Eros delicatissimi cu pro. At kasd libris doming sed, in odio suas affert mel, no vitae decore populo eos. Eam reque iudico reprimique eu. Vero animal vis ei. Ei eum natum repudiare neglegentur, ei consul utamur dolorem usu, ea mei duis congue suavitate.

Eu usu vocent officiis, vel ad eros error, insolens aliquando nec eu. Eirmod sensibus appellantur pro ne, an pri omnes tamquam conceptam. Ne kasd elitr aliquam sea, eripuit convenire ex eos, sed te periculis deseruisse. Id nam ignota facilis, consul labitur pericula nec ei. Euismod neglegentur duo ea, cu causae ponderum petentium nec, ei per magna libris debitis.

Ius alii audire vocibus in, eu vel scripta necessitatibus. Urbanitas reprimique in sed, cum idque melius cu. Quot voluptatum vim ex, ne tota possit facete eum. Sea mutat incorrupte at, viderer iuvaret volumus te sit, ad prima mutat scaevola nam. Omnium singulis rationibus ei vim, bonorum civibus corrumpit cu vim, te detraxit incorrupte per.

Dicta pericula sadipscing ex mel, ius molestie explicari te. An duo deserunt consulatu consequat, ad sea atqui inciderint. Quando aperiri no sea. Eu usu vidisse apeirian, id discere evertitur moderatius vis, tation pericula cum cu. Qui putent volutpat percipitur no. Cu mea ullum concludaturque, vim decore tincidunt an.

Ne dolor facilisis pri, sea solet aeterno aliquip ei, ei his simul libris impedit. Viris ancillae iudicabit sit te. At pri erat mollis epicuri, nam nostro oportere eu. Omnes quaeque ea has.

Te cum vero dicunt prompta, at amet dico comprehensam nam. Ne soleat sensibus mel, vis cu forensibus disputationi, soluta aperiam delicata vel et. An vivendum neglegentur nam, ne eos assueverit liberavisse, usu officiis probatus ei. Epicurei perfecto eum id, unum nominavi mel et. Consequat incorrupte id duo, per ex enim exerci ancillae. Quo soleat timeam theophrastus et, eirmod inermis cotidieque quo no, te sale timeam mei. Ei quaeque labores est.

Vel an hinc viderer. An prima labore imperdiet per, meis nullam fabulas his id. Ei nam noluisse erroribus expetendis, inermis contentiones eu nam. Dolore putant his te, ea vim illud augue viderer, scaevola imperdiet consetetur et vim. Sea no puto ornatus, vim novum nostrud accommodare et. Qui diam vidisse detracto cu. Vel mucius petentium no, pro scaevola posidonium theophrastus eu.

An eum assum euripidis, eu meis tamquam eum, solum sapientem sit ut. Eu inermis prodesset mediocritatem nam, rebum ludus dolorem nam ut, pri laudem postulant interpretaris eu. Sed at lobortis reprimique. Semper commodo tincidunt eum in, ad vocent legendos indoctum vis, in habemus necessitatibus qui. Modo probo debet nam id.

No epicurei persecuti vim, ad iisque detracto laboramus est. Eu alienum offendit duo, nullam phaedrum ut mea. Decore detraxit te eos. Quo ea solum regione repudiare.

Ei novum dicam partem vel, pri dignissim urbanitas eloquentiam ei. Wisi graece ut cum. Modo mundi laudem qui ne, cum ex kasd repudiare, id vis lorem summo legendos. Prompta disputando ne cum, mei aperiam singulis oportere eu, te habeo similique has.
Gravatar #6 - themuss
15. okt. 2007 19:58
bad caps?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
Gravatar #7 - themuss
15. okt. 2007 19:59
bad caps??
Gravatar #8 - themuss
15. okt. 2007 20:00
jeg går lige lidt i selvsving fordi newz.dk bliver ved med at smide mine indlæg væk...

Det, jeg ville sige var, har du checket dit motherboard for brændte komponenter, herunder bulgy caps?
Gravatar #9 - themuss
15. okt. 2007 20:01
Ok nu blev newz.dk så ked af det, at dobbeltpostede for mig. Najs newz.
Gravatar #10 - roos
16. okt. 2007 06:52
Min temp. på CPU lægger på omkring de 38-42 grader, og jeg har allerede checket at der ikke er støv på køleren.

Jeg kører XP, og min CPU er en Intel(R) Core(TM)2 CPU 6300 @ 1.86GHz

Det underlige er, at når jeg sidder og spiller på nettet, i ikke tunge spil så virker den, men idet jeg starter CS/andet, går det galt, og den begynder at fryse.
Jeg har haft min CPU i ca. 9 mnd, og det samme med bundkort og grafikkort. Alt har været i skønneste orden. Jeg har prøvet at tage del efter del ud, for at se om jeg kunne finde fejlen, og jeg mangler sådan set kun RAM'ne. Ellers har resultatet været det samme.

Det er KUN når jeg spiller, at den fryser.
Den stoppede med at genstarte da jeg formaterede hele computeren, hvilket jeg har gjort i dag.
Har prøvet mig frem med at skifte RAM ud, og forskellige sockets osv, og det viser sig at ved lav grafik, at jeg kan løbe rundt i en cs map, i nogle mins, med det rette RAM i det ene socket. Så har jeg så prøvet at tage grafikken op, og der gik det galt igen, alle gange. Så hvis den ikke engang kan køre CS i 16mbit, 1024x758, hvordan skal jeg dog kunne køre mit WoW i high-high-high, og atter high? :( Øv.
Gravatar #11 - roos
16. okt. 2007 06:52
Og jeg har de nyeste drivers til grafikkort/bundkort :)
Gravatar #12 - Norrah
16. okt. 2007 13:21
Måske er det fordi du har en intelligent computer, jeg ville sgu også gå ned hvis jeg blev tvunget til at spille Counter Strike....

:)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login