mboost-dp1

Chaintech 9CJS

Gå til bund
Gravatar #1 - *Iceman
28. jul. 2003 17:21
Jeg er gået på udkig efter et nyt bundkort og har set mig lun på dette (Chaintech 9CJS). Det eneste minus jeg kan se er, at der er en aktiv køler på northbridgen. Er der nogle som allerede har dette bundkort og kan give mig et hint om, hvor meget den køler larmer! Jeg er går nemlig efter en ret støjsvag maskine denne gang.

// Poul
Gravatar #2 - siriuspatruljen
13. dec. 2003 23:01
Chaintech!!! Nej nej nej, køb ASUS eller MSI i stedet for, hvis du ville have noget ordentligt ydelse!
Gravatar #3 - garfield
13. dec. 2003 23:15
Ydelsen på bundkort er praktisk talt identisk mellem bundkort med samme chipset. Men jeg vil da helt sikkert gerne smidde et godt ord en for MSI.

Men det er jo ikke det denne her tråd går på. Jeg kender ikke til bundkortet, men min erfaring siger mig at det sjældent er vildt støjsvage blæsere man får når det er noget man får med som en del af et andet produkt. Til gengæld findes der både passive kølerprofiler og mere støjsvage blæsere man kan ty til hvis man ikke er tilfreds med standarden på sin CPU, bundkort eller grafikkort.
Gravatar #4 - *Iceman
14. dec. 2003 11:07
Hehe....Tjek lige datoen for mit indlæg. Jeg besluttede at købe bundkortet to dage efter, da bundkortet indeholdt og stadig gør, efter min mening, de fedeste features i form af 7.1 lydkort, fjernbetjening, temp. måler i front sammen med kortlæser, Sata-kabler og det hele.

Men jeg kan da fortælle at det kører perfekt og har slet ikke fortrud mit køb. Thumbs up til Chaintech. Har førhen både haft Abit og Asus bundkort, og kan mener helt klart at dette bundkort er fuldt på højde med dem rent ydelsesmæssigt.

Eneste minus er faktisk, at jeg ikke kan få lydkortet til at virke med Mandrake (men har heller ikke leget så meget med det linux halløj endnu)
Gravatar #5 - garfield
14. dec. 2003 15:41
Doh!

Ikke lige altid man får kigget på datoen når indlæget ligger under de seneste aktive indlæg ;0)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login