mboost-dp1

Bedste skærm til spil/film? Help!

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
8. sep. 2007 21:13
Jeg skal bruge en skærm til at trække grafiktunge spil/medier. Lige nu har jeg en Mirai 22" 5ms 1650x1080 (mener jeg) og den trækker linier når jeg kører f.eks. Bioshock i højeste opløsning, som om at den ikke kan opdatere hurtigt nok.

Jeg har kigget på edbpriser.dk og shg.dk og synes ikke jeg har fundet en skærm der kan leve op til mine krav - jeg vil derfor gerne have nogle foreslag til en rigtig god gamingskærm. Del gerne ud af jeres erfaringer - den skal minimum være 20" og fladskærm selvfølgelig.

Prisen er ikke det afgørende.

Takker på forhånd.
Gravatar #2 - trylleklovn
8. sep. 2007 22:20
Hm. lyder som om du kunne slippe for de "linjer" hvis du slog vsync til.
Gravatar #3 - holmen
8. sep. 2007 22:32
Jeg har lige prøvet med vsync, og det er med samme resultat.

Den gør det både i XP og Vista og med alle de forskellige grafikdrivers (kører 8800GTX).

Skærmforeslag modtages stadig.
Gravatar #4 - holmen
9. sep. 2007 00:41
Slet ingen?
Gravatar #5 - Norrah
9. sep. 2007 06:36
Jeg bruger en Samsung 24" - 244t

Af grunde til jeg har valgt den kan jeg nævne:
Den har HDCP i sin DVI port.
Den køre med 1920x1200.
Og så kostede den kun 10.000kr i sin tid(7.000,- nu)

Det her er en rigtig medie skærm, og er virkelig god kvalitet.
Har sjovt nok lige købt bio shock også. Og jeg har på intet tidspunkt lagt mærke til at skærmen ikke kunne følge med, om det så var input lagg, eller ghosting.

Det er en fantastisk skærm. Og virkelig en jeg kan anbefale.
shg link

Ud over det, så er der jo andre skærme på markedet. Apple vil jeg også til enhver tid anbefale, hvis du kan leve uden HDCP.

Dell vil jeg ikke anbefale. En af mine venner gik igennem 4 Dell 2405(tror jeg den hed) som alle var med fejl. Fra input distortion til knapper der ikke virkede. (dog ingen pixel fejl). I sidste ende fik han sine penge tilbage.

Han købte så en Eizo skærm. Som jeg helt sikkert også kan anbefale. Den er lidt dyere, men har så HDMI porte, og nogle andre små fordele.

Eizo.dk Link
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login