mboost-dp1
bærbar med regnekraft!!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej..
I forbindelse med mit studie har jeg brug for en bærbar med meget regnekraft. Dvs. cpu og ram. Grafikkortet er underordnet. Gider ikke betale for et high-end 3d kort. Skærmstørrelse og batteritid er også underordnet. Kort og godt, så er det eneste interessante cpu og ram (chipset).
Mit budget er omkring 12.000 spir...
Både interesseret i at høre om discountmodellerne og mærkevarerne..
På forhånd tak
I forbindelse med mit studie har jeg brug for en bærbar med meget regnekraft. Dvs. cpu og ram. Grafikkortet er underordnet. Gider ikke betale for et high-end 3d kort. Skærmstørrelse og batteritid er også underordnet. Kort og godt, så er det eneste interessante cpu og ram (chipset).
Mit budget er omkring 12.000 spir...
Både interesseret i at høre om discountmodellerne og mærkevarerne..
På forhånd tak
Så skal du nok kigge efter en 2,4GHz Core 2 Duo med 800MHz FSB og der tilhørende 2-4GB PC2-6400 DDR2.
Hos Dell ryger de hurtigt op i nærheden af de 12k uden at man kan vælge et low-end grafikkort.
Hos Dell ryger de hurtigt op i nærheden af de 12k uden at man kan vælge et low-end grafikkort.
ja, jeg havde også regnet med noget i den stil. Santa Rosa chipset er bare svært at finde i computere med onboard (billig) grafik synes jeg. Jeg læser til maskin ingeniør (civil), og jeg har brugt meget et Finite element program, der hedder ANSYS (Store analyser tager mange timer at løse). Brug af 3D tegneprogrammer er begrænset, og efter mine erfaringer er det intet problem med onboard grafik, da jeg ikke skal animere noget..
Tak for hjælpen
Tak for hjælpen
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.