mboost-dp1

Audio capture med scartudgang på alm. VHS video, hvordan gør jeg?

Gå til bund
Gravatar #1 - kristofferj
15. maj 2004 19:05
Jeg har fået min nye dejlige computer ind af døren for et par dage siden, og er nu nået til muligheden for at bruge den som harddisk optager. Da jeg har et Asus Radeon 9600 XT er der jo mulighed for videocapturing.
Jeg bruger en scart udgang fra en almindelig VHS-video, da jeg ikke har en TV-tuner.
Jeg bruger "Phonosplitter" ( scart til gul, rød, hvid phono). Jeg kan fint optage billede, men lyden kommer ikke igennem når jeg forbinder de to lydkanaler til min mikrofon indgang, med et almindeligt phono til minijack kabel. Jeg kan sagtens optage lyd til billederne med mikrofonen i mit headset i mikrofon indgangen.

Skal jeg bruge en line-in til lyden istedet for? (tror ikke der er line-in på mit lydkort som er et Realtek AC97 Audio)

Skal jeg bruge en anden type kabel? (Der er ikke rigtigt andre måder ned "scartvejen" at få lyden ud fra videoen på.)

Kan lyden overhovedet gå igennem den modsatte vej af hvad den normalt gør i sådan et phono til minijack kabel?

På forhånd mange tak for hjælpen, jeg ville blive meget glad hvis i ville hjælpe da det ville være for surt ikke at kunne udnytte denne fede feature.
Gravatar #2 - amokk
15. maj 2004 22:27
Ja du skal bruge line-in... RTFM!!!

(kig i din fucking manual...)

hvis du kan få billedet ud af kablet, ryger lyden samme vej ud
Gravatar #3 - kristofferj
16. maj 2004 20:40
Hmmm... kan ikke lide tonen i dit indlæg amokk, men det må du sgu selv om!

Det virker nu, så det er jo cool.
Gravatar #4 - amokk
17. maj 2004 10:25
du bad selv om den

"Skal jeg bruge en line-in til lyden istedet for?"
er det ikke nemmere at prøve, end at oprette et indlæg her?

"(tror ikke der er line-in på mit lydkort som er et Realtek AC97 Audio)"
jeg er ret sikker på at det står i din manual
Gravatar #5 - Pernicious
18. maj 2004 13:57
Hehe rolig nu amokk, nu ikke leve op til dit nick ;)

Men jo lydudgangen fra dit scart skal i line-in, og har endnu ikke set et lydkort der ikke har det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login