mboost-dp1

ATI's navn for R200?

Gå til bund
Gravatar #1 - Miklos
28. jun. 2001 06:09
ATI's navn for R200?Da ATI selv nævner R200 når de skal forklare hvordan de vil rette op på deres økonomi indenfor de næste 3-4 måneder, så må man jo gå ud fra den lige er på trapperne. Men hvad kalder de så chippen? Radeon2 ville være det logiske bud, men så igen ikke, da mange 'ikke newz.dk læsere' ville tro den hørte til Geforce2 rent generationsmæssigt. Dette har været et marketingsproblem lige siden AMD, Cyrix osv. begyndte at producere Intel kloner. Hvor vigtig det er ses tydeligt, da selv Linux distributioner skifter versionsnumre i samme tempo som Microsoft, men spørgsmålet er stadig, hvad døber ATI deres R200 chip? Giv et bud.
Gravatar #2 - Onde Pik
5. jul. 2001 22:45
HmmATI har ikke tidligere givet deres chips numre (som Radeon2). Måske kommer den til at hedde "Radeon Sidewinder", der er ihvertfald chippes "codename" ifølge de fleste kilder. Jeg håber personligt på "Radeon Fury", da det vil minde mig om mit Rage Fury kort :) Personligt tror jeg snart der kommer noget officiel info om R200. Der er allerede kommet nogle små "hints" bla. ved årets "Meltdown".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login