mboost-dp1

Athlon64 3000+ 85grader

Gå til bund
Gravatar #1 - Alfred
9. apr. 2004 13:12
Jeg har lige købt Abit KV8-MAX3 med en Athlon64 3000+ BOX køler. Men CPU'en viser 80grader. Jeg har opdateret til nyeste BIOS, og prøvet at tage køleren af og på igen. Ved at gøre dette kunne jeg se at der er kontakt mellem CPU og køler.
Jeg vil være meget glad for en løsning eller forslag til hvad der kan være galt:)
Gravatar #2 - amokk
11. apr. 2004 15:53
hvor aflæser du temperaturen? diverse windowsprogrammer kan ofte aflæse forkert (fx. fordoble tallet og lign.), især hvis programmet er af ældre dato og man som dig har et nyere motherboard.

hvis du ikke har prøvet, så kig i BIOS og se om der også står 80 C der....

en anden mulighed er at måleren er unøjagtig, så den viser et alt for højt tal.

er din PC stabil? hvis den kører stabilt og der ikke er problemer, burde den heller ikke være for varm. Inden den når at blive så varm at det er skadeligt for hardwaren, når den at brokke sig ved at den fryser eller rebooter af sig selv
Gravatar #3 - Alfred
12. apr. 2004 08:53
Jeg har brugt Abit EQ (Abits eget program til at aflæse temperaturen med) og BIOS og de viser begge 80grader.
Comp'en kører stabilt og køleren mærkes ikke til at være 80 grader varm.
Gravatar #4 - amokk
12. apr. 2004 14:35
så tror jeg ik du skal være urolig, hvis den ikke føles varmere end alle andre maskiner du har mærket på, er den nok heller ikke de 80 grader...

så er det self. bare ærgeligt at måleren viser forkert, men det er jo en småting der er til at leve med
Gravatar #5 - raptor
25. maj 2004 07:44
Jeg skal også helt sikker have mig en "AMD 64"

Med hensyn til din CPU siger at den er for varm "80 C" kan de skyldes at den bios i dit bundkort ikke er helt fri for børnesygdomme fordi AMD 64/bundkort er jo nyt. Så der kommer sikker nok enu en ny bios update som måske vil løse dit problem.

Ellers så skal man ikke stole blind på hvad bios skriver som (amokk) siger. Hvis din CPU var 80 C vil du nok brænde dig lidt alvorligt hvis du tog på profilen ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login