mboost-dp1

Athlon Xp 2400+ der kører med 333 på fsb er det sundt

Gå til bund
Gravatar #1 - super_s
18. mar. 2005 18:00
Jeg har en Amd athlon xp 2400+ (2000 mhz) som jeg har rodet lidt med som sagt kører den med 266 fsb og 15x multiplier på et Asus a7v600-x bundkort. Jeg har prøvet at presse lidt mere ud af den. Og det gik fint. Men den blev meget varm ca. 57-62
så gik jeg ind på biosen og ændrede det så den kørte 333 fsb og 14 på miltiplier. der faldt temp ca 8-9 men så var der nogle programmer der kørte dårligt især spil. men hvis jeg ændrede multiplier til 13 kører den fint... Men ville så høre om det er sundt at den kører de der 67 mhz hurtige på fsb'en altså fra 266-333 mhz eller det bedst jeg lader den være ved de 266...
Gravatar #2 - nightH
18. mar. 2005 21:39
jeg har selv en xp 1800+ hvor jeg har sat fsb op til 333, og mulitiplieren ned, således at den faktiske hastighed er ca det samme som den ville være hvis jeg kørte med default indstillinger.
jeg gjorde det for at udnytte mine RAM. jeg har pt kørt med det setup i mindst 1 år(computeren er tændt ca 6-8 timer om dagen og bruges til lidt spil og musik samt surfning). og det eneste jeg har oplevet er at ca. en gang om ugen når jeg tænder for den, så sker der "intet" (dvs sort skærm) så slukker man og tænder igen.
jeg har dog en mistanke om at dette "problem" skyldes at min UPS er ved at stå af, det billige skidt har jo også kun været i drift 24/7/365 siden ca ´97 ;D
nå men min pointe er at jeg har ikke haft problemer overhovedet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login