mboost-dp1

asus a7v266 erfaringer?

Gå til bund
Gravatar #1 - razza
6. sep. 2001 18:46
Nogle der har erfaringer med dette BK? Jeg har tænkt at proppe en T-bird 1.4 ghz i.
Gravatar #2 - Miklos
7. sep. 2001 07:24
Brug DDR RAM - jeg har kun set problemer med billigt SDR RAM.
Gravatar #3 - Reinhold
3. okt. 2001 16:13
Mangler hjælp!!
Jeg har netop købt a7v266 bundkortet med en thunderbird 1.4 processer. Men har oplevet store problemer mht. til køling af denne processer.
Jeg har proppet en volcano II køler + pasta i et hightower kabinet.
Hvilket ikke har givet mig de bedste resultater.
Temp. ligger efter 10-15 min på omkring 63 og stiger langsomt mens jeg arbejder på den.
Er der nogen der har nogle seriøse forslag til hvordan jeg kan løse mit køle problem.
og en løsning til 2000-3000 kr. er ikke ideel.
Gravatar #4 - razza
5. okt. 2001 09:50
Jeg har monteret en Thermalright SK6 på processoren og lagt noget Arctic Sillver II kølepasta imellem de to (begge dele fås fra Studiedata). Til køleren er der monteret en Black Label Delta fan som desværre larmer meget (46db). Bagerst i kabinettet har jeg monteret en Panaflo blæser (rippet fra en død ATX strømforsyning). Med lukket kabinet holder CPU sig nu på 53 grader, og med åbent er den nede på 46-47 grader. Husk at der er nogle der mener, at ASUS' temp probes måler galt, dvs. at de før CPU og MB varmer end de i virkeligheden er. Jeg lagde en hånd på køleprofilen og den virkede ikke særlig varm.

Fremover vil jeg dog nok lige montere en ekstra kabinet køler som blæser luft ud af kabinettet således at der bliver skabt et flow. Og der skal nok også bores ekstra huller. De må gerne sidde i toppen af kabinettet - varm luft stiger jo til vejrs.

Razza
Gravatar #5 - Reinhold
7. okt. 2001 10:31
tusind tak for hjælpen
Vil gøre et forsøg og har indtil videre måtte nøjes med at sætte cpu hastigheden ned.
:)
Gravatar #6 - Caveman
24. okt. 2001 14:34
Du kan også sætte din vcore ned, jeg hade samme problem, men så satte jeg min vcore ned på 1,60, og lige nu ligger den på 52c...
det er måske ikke den beste løsning, men jeg har ikke nogle problemer med min com...
og så er du fri for at købe nye blæser, for det har jeg købt mig fattig i=) (har haft 4 på min athlon 1333, hvor temp. har været den samme)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login