mboost-dp1
2 3D grafik kort...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg sidder her og har lige købt mig et GeForece2 GTS, men jeg sidder oxo med mit gamle TNT2 kort, som jeg ikke lige har lyst til at smide i skralderen :)
Nå, her er spørgsmålet så: Hvis jeg har 2 agp slots, kan jeg så bruger begge grafik kort på samme tid, eller skal jeg vælge? (Gæt hvilken at de to jeg ville vælge...). Eller skal jeg bruge noget bestemt hard/software for at bruge dem samtidig? Og nu vi snakker om det, hvad med to skærme?
Nå, her er spørgsmålet så: Hvis jeg har 2 agp slots, kan jeg så bruger begge grafik kort på samme tid, eller skal jeg vælge? (Gæt hvilken at de to jeg ville vælge...). Eller skal jeg bruge noget bestemt hard/software for at bruge dem samtidig? Og nu vi snakker om det, hvad med to skærme?
<A href="http://www.newz.dk/forum_user_message.php?userid=3421"><STRONG>Pantalaimon</STRONG></A>
Du er sq en heldig mand! Hvor har du skaffet dig en maskine med to AGP slots i? :-)
Ud med det gamle og i med det nye, men prøv nu ikke at sætte det gamle i et PCI slot. ;-)
(ps. Der sidder kun et AGP slot på bundkortet)
Du er sq en heldig mand! Hvor har du skaffet dig en maskine med to AGP slots i? :-)
Ud med det gamle og i med det nye, men prøv nu ikke at sætte det gamle i et PCI slot. ;-)
(ps. Der sidder kun et AGP slot på bundkortet)
Du kan kun bruge det ene, da man kun kan få <STRONG>ET </STRONG>Agp slot.
Men gem hellere det gamle, det kan jo være du kan sælge det, eller du kan bruge det hvis du skal lave en computer af gamle dele senere.
BIO--DK
Men gem hellere det gamle, det kan jo være du kan sælge det, eller du kan bruge det hvis du skal lave en computer af gamle dele senere.
BIO--DK
Jeg skal nok finde et kort med to slots, bare vent og se o_OMan kan faktisk godt få en med to...
/me går ud og jager agp slots...
/me går ud og jager agp slots...
Hmm, du forveksler det ikke med hastigheden, såsom 2xAGP og 4xAGP?
Ellers held og lykke med søgningen. :o)
ps. du kan godt have et AGP og et PCI grafikkort i samme maskine.
Ellers held og lykke med søgningen. :o)
ps. du kan godt have et AGP og et PCI grafikkort i samme maskine.
Ok, jeg indrømmer at mit motherboard ikke har to AGP slots - det andet 'AGP' slot var ikke et, men der er sq så mørkt dér bag computerbordet ikk'? Nå, jeg fandt faktisk en del motherboards med to AGP slots, men alle linksne var i forskellige forums jeg ikke gad at lede igennem. Nå, her er så det eneste link jeg tog mig sammen til at C/P. Godt nok er det en mac, og godt nok er det en server, men den har 2 AGP slots...
http://www.macosx.org/cubeserver.html
For at kunne understøtte to (muligvis flere) agp-porte, skal bundkortet køre AGP8x. APG kan sagtens bruges til andet end grafikkort; ved dog ikke lige, om der er kommet APG-kort, som ikke er grafikkort.
OK, den havde jeg så ikke lige fulgt med i.
Som Hektor skriver vil det være AGPx8, også kaldet AGP 3.0, gøre det muligt med flere grafikkort i samme maskine, for at aflaste PCI bussen.
Men den samlede hastighed vil så også blive delt mellem kortene.
Desuden skal grafikkortene minimum understøtte AGPx4, så hvis dit TNT2 ikke understøtte det, kan du godt opgive.
Som Hektor skriver vil det være AGPx8, også kaldet AGP 3.0, gøre det muligt med flere grafikkort i samme maskine, for at aflaste PCI bussen.
Men den samlede hastighed vil så også blive delt mellem kortene.
Desuden skal grafikkortene minimum understøtte AGPx4, så hvis dit TNT2 ikke understøtte det, kan du godt opgive.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.