mboost-dp1

Hvilken office-pakke bruger du primært?

Gå til bund
Gravatar #1 - sKIDROw
3. aug. 2009 08:06
Til alle de lette ting bruger jeg google docs, ellers bruger jeg openoffice.
Gravatar #2 - chreddy
3. aug. 2009 08:12
Sjældent jeg bruger nogen som helst office-pakke.. Bruger oftest Notepad, hvis jeg skal gemme ting (mere har jeg ikke brug for), og så bruger jeg Windows Live Mail til min email..

Men NÅR jeg en sjælden gang imellem bruger en office-pakke, så må det være Microsoft Office..
Gravatar #3 - spectual
3. aug. 2009 08:13
Bruger Word ind i mellem, men primært editplus
Gravatar #4 - hmeco
3. aug. 2009 08:19
outlook, word og excell
Gravatar #5 - kennet
3. aug. 2009 08:21
Jeg bruger MS Office på arbejdet, men Open Office hjemme. Dog er det sjældent jeg bruger en office pakke derhjemme. Mest til budgetlægning og lign.

Er der iøvrigt nogen der kan anbefale en let (lille) officepakke som jeg kan bruge på min netbook med kun 16 GB SSD? Den skal helst ikke fylde ret meget, og skal kunne bruges offline.
Gravatar #6 - Magten
3. aug. 2009 08:24
MS Office på arbejdet.. Det er krævet, og fx OOo er ikke nok.

Derhjemme bruger jeg kun Google Docs og notepad.. Har jeg brug for flere funktioner må jeg jo logge på arbejdet :)
Gravatar #7 - Hald
3. aug. 2009 08:58
Apples iWorks ;-)
Gravatar #8 - mojo
3. aug. 2009 09:03
Emacs + LaTex FTW!
Gravatar #9 - moulder666
3. aug. 2009 09:05
Emacs + Latex FTW!

Det lyder som den klammeste fetish længe...

Anyways, OpenOffice har længe været rigeligt til mig!
Gravatar #10 - mojo
3. aug. 2009 09:19
moulder666 (9) skrev:
Det lyder som den klammeste fetish længe...

Ja, LaTex-regneark er i hvert fald er noget værre griseri ;-)
Gravatar #11 - terracide
3. aug. 2009 09:31
Office 2007 Enterprise DK på jobbet og min HUP (Home User Program) Office 2007 Enterprise DK derhjemme.

Har brugt den nette sum af 135,- kr på en HUP licens, så gider ikke rode med ringere "gratis" pakker...
Gravatar #12 - owrflow
3. aug. 2009 10:32
Overvejer at lærer latex inden jeg skal afleverer rapport igen. Tror faktisk det vil gøre tingene en del lettere.
Ellers hvis jeg skal bruge en office pakke så bliver det OOo
Gravatar #13 - Djaa9
3. aug. 2009 10:33
iWorks
Office:mac
Google Docs

Ville ikke undvære en eneste af dem ;)
Gravatar #14 - Josso
3. aug. 2009 10:36
iWork som det første.
mac:Office eller Office til PC (alt efter hvad jeg skal lave) som anden prioritet.
Og til sidst Google Docs.
Gravatar #15 - Sikots
3. aug. 2009 11:41
Microsoft Office, jeg orker ikke at prøve de andre.

Autisme længe leve!
Gravatar #16 - praktikant muffe AKA pewbe
3. aug. 2009 11:45
OpenOffice og Microsoft Office...
Gravatar #17 - Xaxian
3. aug. 2009 11:51
efter i mange år at have brugt Microsoft Office er jeg gået over til at bruge Apples iWork, siden det bare virker bedere til det jeg skal bruge det til :)
Gravatar #18 - jonasbh
3. aug. 2009 11:58
Der mangler lidt svar muligheder. Jeg bruger "primært" Microsoft Office af tvang. Jeg skriver mest i officepakken på jobbet, og her er Microsoft Office standard.

Hjemme er det klart Open Office - (ja, jeg køre Ubuntu, så MS Office ville være et mærkeligt valg)

Der mangler derfor følgende svarmulighed:

Både MS Office og Open Office (på job og hjemme)

Eller

En Officepakke på jobbet og en anden hjemme
Gravatar #19 - Slettet Bruger [1988022290]
3. aug. 2009 12:16
Det er næsten et krav at have office pakken hvis man er på en gymnasie udannelse. Men der er ingen der gider betale så usb pinden blev ført rundt i alle klasser de første dage :D

Det er dog et fint program men satme dyrt
Gravatar #20 - DarX
3. aug. 2009 12:17
Bruger (desværre) primært MS Office til afleveringer på HTX (i hver fald når det er matematik). Ville helt sikkert bruge LaTeX hvis jeg måtte aflevere i PDF. :-/ Hvis jeg hurtigt skal lave et ark med et eller andet, bliver det KWord (KOffice) fordi det åbner en del hurtigere en OpenOffice.org... Og har også et par gange brugt Google Docs, og tror det bliver min foretrukne i fremtiden.
Gravatar #21 - JoeX2
3. aug. 2009 12:37
kennet (5) skrev:
Er der iøvrigt nogen der kan anbefale en let (lille) officepakke som jeg kan bruge på min netbook med kun 16 GB SSD? Den skal helst ikke fylde ret meget, og skal kunne bruges offline.

Prøv abiword. Den findes så vidt jeg ved både til Windows og Mac. Den regneark ( gnumeric hadder den ) modul findes dog ikke til Windows.

Hvis du er Linux bruger så er der flere muligheder. Fx KOffice. Den kan efterhånden en del tricks, men de har ikke gjort så meget ud af at den skal ligne de andre Office pakker. KOffice kommer også engang til Windows og Mac, men jeg vil ikke stole på dem endnu.
Gravatar #22 - Cloud02
3. aug. 2009 13:56
MS Office 2007 > *
Gravatar #23 - zin
3. aug. 2009 13:57
Cloud02 (22) skrev:
MS Office 2007 < *

Fix'd.
Gravatar #24 - markjensen
3. aug. 2009 14:04
LaTeX til de fleste ting, men OpenOffice hvis jeg er lidt doven eller skal bruge regneark der skal redigeres senere.
Gravatar #25 - MTK
3. aug. 2009 14:24
MS Office 2007. Word, Excel og OneNote er mere eller mindre obligatoriske når man er studerende.
Gravatar #26 - soren_ladegaard
3. aug. 2009 14:32
iWork på min Mac, som det primære. Er overrasker over, hvor godt softwaren egentlig er.

Der efter bruger jeg Office:Mac, da man ikke kan undgå at modtage MS Office dokumenter.
Gravatar #27 - Tumleren
3. aug. 2009 14:58
iNielssonnich (20) skrev:
Bruger (desværre) primært MS Office til afleveringer på HTX (i hver fald når det er matematik). Ville helt sikkert bruge LaTeX hvis jeg måtte aflevere i PDF. :-/

Er det egentlig ikke et krav til skolerne, at de skal kunne modtage dokumenter i PDF? Eller gælder det kun selve det adminstrative system i det offentlige?

Bruger MS Office 2007 til det hele
Gravatar #28 - zin
3. aug. 2009 15:00
<3 DanaKaZ. :)

I øvrigt bruger jeg et - ikke specielt effektivt - blend af OpenOffice, Office 2007 (på arbejdet) og forsøger at lære migselv MikTeX (som er en udgivelse af LaTeX til Windows)... Men det er ... Sært.
Gravatar #29 - fjols
3. aug. 2009 15:19
Microsoft Office fordi det er hvad vi har på arbejdet.
Herhjemme har jeg vist intet installeret lige nu.
Gravatar #30 - j_jorgensen
3. aug. 2009 15:36
Hvorfor er der ingen der har svaret Office 2010? Den er suveræn, gratis (endnu) og mega stabil :)
Gravatar #31 - izym
3. aug. 2009 16:09
Jeg bruger LaTeX når det ikke er skolerelateret, men da skolen kræver, at man afleverer i Word-format, bliver jeg nød til at bruge iWork. Det er ikke værst, men det er intet imod LaTeX.

Og det er da egentlig sjovt.. det er jo langt nemmere, at rette en matematik opgave, når man bare kan lave en command til rettelser etc.
Gravatar #32 - knasknaz
3. aug. 2009 17:02
Word er bare alt for automatisk til min smag. Den har så travlt med at hjælpe mig, at jeg ikke har en chance for at skrive noget uforstyrret. Alene det at selecte tekst fungerer bare så meget bedre i OpenOffice end i Word. Jeg ved godt man kan slå en masse af de irriterende features af i Word, men det er en jagt som tager lang tid, og man bliver aldrig helt færdig med det - og dermed aldrig helt tilfreds.
Gravatar #33 - gnаrfsan
3. aug. 2009 17:04
Ingen, hvis jeg kan blive fri, og der er jeg for det meste. Ellers noget gratis á la Open Office eller IBM Lotus Symphony
Gravatar #34 - lorteside
3. aug. 2009 18:19
iWork
Gravatar #35 - simonduun
3. aug. 2009 18:37
Bruger altid open office... gider ikke betale for en office-pakke hvis jeg kan slippe, og det kan jeg :)
Gravatar #36 - kasperd
3. aug. 2009 19:07
På arbejdet bruger jeg Google Apps. Privat er det sjældent jeg har brug for nogen office pakke. Jeg kan faktisk kun komme i tanke om en enkelt gang i år. Det var da en af mine venner havde lavet et regneark til at gøre vores ferieregnskab op. Det var også lavet med Google Apps. Hvis jeg privat har brug for at skrive nogle mere officielle breve er det enten email eller også et LaTeX dokument. Sidstnævnte har mest været til jobansøgninger, og det er godt tre år siden jeg sidst har søgt nogen jobs.
Gravatar #37 - Simm
3. aug. 2009 19:07
OpenOffice.. siden 2004 eller sådan noget :)
Gravatar #38 - lagoni
3. aug. 2009 21:21
Jeg brugte OpenOffice i lang tid, men da jeg opdagede jeg kunne få MS Office til 400 kr med studierabat, købte jeg den. Den virker mere afrundet end Ooo og er umiddelbart mere funktionel mht kompatibilitet. Pænere og nemmere.
Gravatar #39 - Zombie Steve Jobs
3. aug. 2009 21:24
På job Word, hjemme TextEdit til storset alt. Er lidt nemmere, end at åbne word.
Gravatar #40 - Frandsen
3. aug. 2009 23:06
Er faktisk ret godt tilfreds med Microsoft Office 2003.

Kan ikke klare den nye 2007, og OpenOffice kan jeg overhoved heller ikke arbejde med. Har prøvet i flere omgange, også tvunget mig selv til at sætte mig ind i det og virkelig forsøge at arbejde med lortet, men nej.

Selvom 2003 også er ret irriterende på nogle områder, så er det gennem de sidste år bare noget jeg har levet med, og synes stadig det er bedre end både den nye '07 og OOo. Lidt trist jeg ikke kan blive opdateret.

Vil dog gerne finde et alternativ. Har en installer til IBM Lotus Symphony liggende jeg ikke har fået kigget på endnu, måske det kan tage over.
Gravatar #41 - lnc12
4. aug. 2009 07:21
Hald (7) skrev:
Apples iWorks ;-)
+1
Dejlig, lækkert og simpel
Gravatar #42 - GlemSom
4. aug. 2009 07:39
Bruger OpenOffice.Org på arbejde og hjemme.
Den er efter min smag væsentlig hurtigere og lettere at bruge end f.eks. MS Office.
Men, som så meget andet - så er det jo nok bare et spørgsmål om vane! :)
Gravatar #43 - ruvald
4. aug. 2009 07:51
Go-OO til regneark,
LyX til rapporter,
Visio/Inkscape til grafik.
Gravatar #44 - Niversen
4. aug. 2009 09:01
skifter lidt mellem msoffice 07 og open office3...
og ms student calc til mat... men det er ikk helt office program...
Gravatar #45 - Naddie
4. aug. 2009 09:58
kennet (5) skrev:

Jeg er selv skiftet til udelukkende at bruge Google Docs. Den er selvfølgelig ikke så avanceret og omfattende, som hverken MS Office eller Open Office, men den dækker til fulde mit behov. Fungerer også fortrindeligt offline.
Gravatar #46 - Moocher
4. aug. 2009 13:50
vim / notepad + random tekstfelt hvori der kan stå korte notater...
Gravatar #47 - thomasmorkeberg
4. aug. 2009 15:08
jonasbh (18) skrev:
Der mangler lidt svar muligheder. Jeg bruger "primært" Microsoft Office af tvang. Jeg skriver mest i officepakken på jobbet, og her er Microsoft Office standard.

Hjemme er det klart Open Office - (ja, jeg køre Ubuntu, så MS Office ville være et mærkeligt valg)

Der mangler derfor følgende svarmulighed:

Både MS Office og Open Office (på job og hjemme)

Eller

En Officepakke på jobbet og en anden hjemme

Og jeg mangler et svar der hedder: "Jeg bruger ms office mellem kl 13-17 og open office mellem 17-19 for derefter at bruge ms office igen mellem 19-13..."
Gravatar #48 - gnаrfsan
4. aug. 2009 15:10
domaz (47) skrev:
Og jeg mangler et svar der hedder: "Jeg bruger ms office mellem kl 13-17 og open office mellem 17-19 for derefter at bruge ms office igen mellem 19-13..."

Du arbejder for meget.
Gravatar #49 - thomasmorkeberg
4. aug. 2009 15:14
gnarfsan (48) skrev:
Du arbejder for meget.

Ja jeg syns os 2 timers arbejde om dagen er alt for meget... :P
Gravatar #50 - MathiasJ
4. aug. 2009 17:01
Burde, at man bruger flere forskellige, ikke være en mulighed?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login