mboost-dp1

Er du musikpirat, og hvor mange penge bruger du på musik-cd'er pr. år?

Gå til bund
Gravatar #51 - blackthorne_dk
7. nov. 2009 07:48
Valgte Ja - 500 - 1000 kr., selvom jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst har hentet musik uden at betale for det.
I dag køber jeg næsten udelukkende på itunes, og de få cd'er jeg har er for længst også rippet og hevet ind i itunes.

Men da jeg var yngre havde jeg et kæmpe MP3 bibliotek, der var så rodet at jeg havde alting liggende flere gange, fordi man 'lige skulle have en kopi af vennernes' når man var til LAN.

Jeg smed det hele ud og startede forfra, men derfor er jeg vel stadig 'musik pirat' ;)
Gravatar #52 - Bermann
7. nov. 2009 07:51
Svarede Ja, 2000-5000kr.

Køber utrolig meget musik, både i CD format og som mp3'er via iTunes.
Når det er sagt er der stadig musik der bliver hentet ulovligt. Jeg vil hellere "afprøve" en ny kunstner, album etc. før jeg bruger penge på det.

*edit*
"Jeg mener i øvrigt overhoved ikke at det er forkert at dele musik. Fildeling er en del af den fagre nye digitale verden, som udbreder kultur over grænser og lynhurtigt. Hvis kunstnerne vil tjene penge må de finde på noget andet eller afholde flere koncerter. Hvis det betyder døden for masseproduktion af profitpop, så er det okay med mig. Musik vil der altid være, uanset omstændighederne"

#50 - Hůňděštějlě2

Du rammer min holdning til fildeling, og hvordan musikere skal tjene penge i denne "nye verden" helt perfekt. :)
*edit*
Gravatar #53 - codezero
7. nov. 2009 09:15
Stemte nej, det er mange år siden jeg har downloadet noget 'ikke lovligt', men på den anden side er det endnu flere år siden jeg har købt noget musik/film, så mit svar er:

Nej, 0,-kr.
Gravatar #54 - sWeeD
7. nov. 2009 10:58
svarede ja, 0 kr. - siden jeg i 95 fik min første cd-rip software og siden napster osv. har jeg aldrig betalt en krone for min musik.. det er heller ikke mange jeg kender der stadig gider at bruge penge på musik.. man kan jo få det hele helt gratis!
Gravatar #55 - skovtrolden
7. nov. 2009 11:52
Køber 80% af det musik jeg downloader på cd bagefter.
De sidste 20% bliver slettet fra min computer igen, da det ikke har været værd at lytte på.
Gravatar #56 - Systran
7. nov. 2009 12:17
Andet.

Nej, 500-1000 kr. Jeg er holdt op med at downloade, det eneste jeg har dowloadet i år var en The Cure-sang til myplacedk. Jeg håber, The Cure overlever!!1 :)

Jeg kan, omvendt mange andre, godt lide at have mine cd'er i fysisk form, så gode hele albums bliver købt på en skive, resten bliver købt digitalt.

Ja, okay, det hænder da også at jeg får en sang eller to fra mine kammerater... Så har jeg da vist også krænget sjælen nok ud for i dag.
Gravatar #57 - Peder Hansen
7. nov. 2009 12:47
Hvis man er pirat og bruger 5001 kr. om året på cd'er, skal man så svare "andet"? :>
Gravatar #58 - gnаrfsan
7. nov. 2009 14:36
De >5001 skyldes naturligvis Newz teamets efterretningsoplysninger, der siger dem at ingen i Danmark både har piratkopieret og brugt nøjagtigt 5000,01 til 5001 kr.
Gravatar #59 - Eniac
7. nov. 2009 19:45
Musikpirat er meget andet end kopiering af cd'er.
Alle der har været på youtube er vel musik-pirater? Jeg ved heller ikke om de kommercielle online streaming-stationer jeg bruger overholder dansk lovgivning - hvis de da skal det.
Gravatar #60 - Trogdor
7. nov. 2009 20:17
Hører lidt samples på iTunes og så køber jeg CDen fysisk. Køber måske 1 CD om året på itunes.
Men det bliver nok kun til en eller 2 CDer om året jeg køber fysisk. De bliver straks rippet til FLAC så jeg kan spille dem i ordenlig kvalitet på stereo anlægget.
Kan godt lide at jeg har noget håndgribeligt når jeg bruger penge og køber musik

Gravatar #61 - Montago.NET
8. nov. 2009 10:01
Jeg har de sidste 14 år købt/fået omkring 20 fysiske musik cd'er
resten af min musik samling er kopieret fra nettet eller fra vennerne..

i dag hvor jeg tjener en masse penge, køber jeg rask væk for 1000kr eller mere om året på min iphone/itunes.

hvis jeg ikke kan finde musikken på itunes (hvilket sker hver 5 gang jeg leder efter noget) så downloader jeg det...

dét jeg hader ved at købe musik, er de gange hvor man køber noget man ikke gider høre på bagefter... f.eks. når man køber et helt album og 4-5 sange er crap... men jeg kan dog stadig finde på at købe et helt album over itunes, hvis jeg spare nogle penge. På den måde har jeg jo reelt set ikke betalt for de skod numre jeg fik med...
Gravatar #62 - lolage
9. nov. 2009 00:12
Ja, 1-500. Som regel betaler jeg ikke, men f.eks. Michael Jacksons "This is it", synes jeg er federe os' at ha' dens cover. ^^

Men skal som regel være noget unikt før jeg gider betale.
Gravatar #63 - chreddy
9. nov. 2009 07:16
Jeg svarede "Ja, 1-500 kr." da størstedelen af mit musik bliver købt som 320 kbps mp3..

Dog kan det sagtens nemt svinge i antal af cd'er jeg køber.. Nogle måneder kan jeg nemt købe 0, andre måneder finder jeg tilbud, som jeg så vælger at købe..
Gravatar #64 - benne
9. nov. 2009 09:58
Ja, >5001 kr.

Bruger stortset alt mit overskud på nye plader, eller brugte. Hvis vi regner vinyl og MC med, så bliver det nok et par tusinde mere.

Det eneste jeg downloader er musik som ikke kan købes nogen steder længere, og for det meste er mere eller mindre umuligt at finde i nogen form.
Gravatar #65 - Sikots
9. nov. 2009 13:05
Årh fuck, jeg læste "bruger" som "tjener" så jeg svarede Ja, 0kr...

Faktum er at jeg nok investerer på den gode side af 2000kr om året på musik. Foruden koncerter altså.
Eksempelvis har jeg i år købt AC/DC Backtracks til 1800kr og været til ... 6 eller 7 rock koncerter...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login